Deprecated: Required parameter $langRoot follows optional parameter $assets in /home/xn910000/felelet.hu/plugins/system/cwtrafficcount/cwtrafficcount.php on line 489

Deprecated: Required parameter $limit follows optional parameter $stripHtml in /home/xn910000/felelet.hu/plugins/system/cwgears/helpers/tools.php on line 38

Deprecated: Required parameter $langRoot follows optional parameter $assets in /home/xn910000/felelet.hu/plugins/system/cwtrafficclean/cwtrafficclean.php on line 448

Deprecated: Required parameter $langRoot follows optional parameter $assets in /home/xn910000/felelet.hu/plugins/system/cwtrafficonline/cwtrafficonline.php on line 330

Deprecated: Required parameter $langRoot follows optional parameter $assets in /home/xn910000/felelet.hu/administrator/components/com_coalawebtraffic/helpers/coalawebtraffic.php on line 245
FELELET - Benzin, MOL, extraprofit (2022. 04. 14.)
user_mobilelogo
Benzin, MOL, extraprofit (2022. 04. 14.)

V.ö. korábbi felelet írással: Benzinár, rezsicsökkentés (2021. 11. 15.)

'Felelet'

A kormánysajtó cikkei akaratlanul is mutatják a becsapásunkat: "Van fedezete a Molnak az ársapkára" Magyar Nemzet, 2022. 04. 13.

"Az árfolyamkülönbségből adódó nyereségük napi 3,5 milliárd forint!, az árplafon okozta 'veszteség' 1 milliárd."

Ebből, és egy korábbi írásukból, mely szerint a MOL legutóbb rendkívül nagy osztalékot fizetett (vajn' miből?) kiderül, hogy a velünk fizettetett 480 Ft-os üzemanyagár mellett óriási profitot tesz el a multicég. Épp a nemzetközi kartellben megemelt ár miatt. (Semmi nem indokolja az áremelkedést, pláne a drágán elkészült északi vezeték kidobását.) A vesztesek a magánkutak (magyar családi cégek?) és a magyar társadalom. Szóval az árbefagyasztás csak trükk. Magasabb árnál egyszerűen úgyis összeomlana a kereslet. Nyugaton nyilván a többszörös fizetésből könnyen fizetnek kicsit többet.

Egy másik írásból (Közös gond az üzemanyag drágulása, Magyar Nemzet  2022. 04. 13.) is tudhatunk meg némi eddig eltitkolt igazságot.

 "reagált a magyar bioüzemanyag szövetség": Minden multinak és magyarellenes szervezetnek van szövetsége, lobbiszervezete, csak a magyar embereknek nincs.

"a kormány szüneteltetné a biodízel, bioetanol bekeverési kötelezettséget"

"2020. jan. 1-től "tankolhatunk" E10-zel" Vagy sokkal drágábban E5-tel, ami szintén ártalmas és káros, csak éppen feleannyira.

"a bioetanol ára szinten maradt?" Azaz a 30 forint 200 forintos benzinnél is igaz.

"előállítása nélkül nem keletkeznének mással nem helyettesíthető társtermékek: állati fehérjetakarmány, élelmiszer-, takarmány-, vegyi-, gyógyszer- papíripari alapanyagok..."

Eddig nem reklámozták, hogy a ránk erőltetett 10%-os növényi benzin literenként 20-30  forint többletköltség, gondolom a vásárlónak. És még több, mert a készítőik extraprofitja és feltehetően állami támogatása is hozzáadódik. Mellesleg tönkremegy a sok műtrágyától a termőföld, az ivóvíz és elpusztulnak a méhek és kevesebb lesz az élelem... És a kocsik is elromlanak pár év alatt. És a traktorok se indulnak be télen ezzel, így mindenki keresheti a drágább alternatív forrásokat. A kisgépek, fűrészek is tönkremennek, porlasztók eldugulnak. Lehet újat venni... Sok idő és bosszúság. Nem választhatunk, ahogy a villanykörték/izzók betiltásánál sem. Tökéletes GDP növelő, multik extraprofitját emelő módszer. Csak mi fizetünk rá.

De a legrosszabb hír a "társtermékek" köre. Szóval a vegyileg szennyezett melléktermékkel etetik az állatokat, azaz minket is. (Van helyettesítő, a fű és a széna!) És közvetlenül a bolti, éttermi menübe is bekerül a benzin mellékterméke? Jó étvágyat kívánok.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÚJ ÍRÁSOK