user_mobilelogo

 

Budapest: jó-rossz polgármesterek? (2024. 06. 11.)

 

 

cikk:

Budapest: jó-rossz polgármesterek?

’Felelet’:

Jó káoszt csinált a Fidesz, csoda, hogy nem lett még több érvénytelen szavazat. (Ha ugyan az egész nem egy nagy színjáték, a majdnem egyenlő szavazatszámmal.) Tarlós négy évig megalázóan beszélt Karácsonyról a fidesszel egy szólamban, ugyanakkor Vitéziről is nagyon rossz a véleménye. Ha Tarlósban bízik egy fideszes, és értesült a véleményéről, akkor nem szavazhatott Vitézyre.

Annak idején csodálkoztam, hogy a VEKE és Vitézy mennyit szerepel a sajtóban, dicsérik sőt bevonják a BKV döntéseibe. Aztán lassan kiderült, hogy szerepjátékról van szó, egy fideszes rokonról, lásd a lenti cikkben. Másképp nem is lehetett, hiszen a valódi közösségeket 1994-től alig támogatta a hatalom, 2010-től pedig lényegében már csak a baráti fideszhű csapatok kaphattak pénzt, anélkül pedig az elszegényített, munkával és lelkileg, stresszel is túlterhelt társadalom, pláne a rettentő bürokráciával mely az egyesületeket is sújtja, nem tudja fenntartani kisközösségit, egyesületeit.

Karácsonyról: Most a választás után találtam rá egy önéletrajzára, rokonszenves.

https://karacsonygergely.hu/ki-vagyok

A sajtóban (főleg fidesz de más is) négy évig sose hallottam beszélni, se írását nem olvastam, mindig csak hazudoztak róla. A városban most először volt némi jóirányú változás a közösségi közlekedés, forgalomcsillapítás terén, a Tarlós és Demszky korban csak kiárusították, beépítették a várost. Tarlós még a parkolást se tudta értelmesen egységesíteni alkotmányozó háttérrel se, megalázóan szólt a Római part védőiről, megpróbálta beépíteni, a többi zöldet, Duna partot, Városligetet, belvárosi tereket odaadta a szabálytalanul „kiemelten” építkező (felhőkarcoló!) kormánynak. Tarlós a taxikat befestette és megdrágította, hogy csak az úri osztály használhassa (ehhez az olcsó UBER-t is be kellett tiltani, segítve a nyolcvanas évektől diktáló taxis maffiát), így a buszsáv használat is tisztességtelenné vált.

v. ö.: https://felelet.hu/PDF/Tanulm%C3%A1ny%202018%20v72%20-%202011%2007%2023%20v%C3%A1ltozat.pdf

Kis válogatás cikkekből, részletekkel:

Vitézy Dávid-ra kereséssel...

2024-06-10

https://24.hu/belfold/2024/06/06/vitezy-david-budapest-portre-bkk-bfk-veke-tarlos-fopolgarmester-jelolt-valasztas-2024/

24.hu: „Egy csomó mindenben megelőzte a korát” – a közlekedés-megszállott és Budapest-mániás Vitézy Dávid portréja (Papp Atilla 2024. 06. 06.)

Vitézy Dávid még mindig csak 38 éves, de máris az elmúlt évtizedek egyik legfontosabb hazai közlekedéspolitikusának mondhatja magát. Miként lehetett 25 évesen BKK-vezérigazgató? Személyes vagy szakmai volt a konfliktusa Tarlós Istvánnal? Miért ült be a kormányba 2022-ben, a Budapesti Fejlesztési Központ szétverése után? Kapcsolatainak vagy a tehetségének köszönheti a sikereit? Egyáltalán: milyen vezető Vitézy, aki most főpolgármester lenne?

  • 2021-ben elhunyt édesanyja, Hankiss Ágnes az 1990-es években a Fővárosi Közgyűlés Fidesz-frakciójának tagja volt, majd a párt parlamenti frakciójának dolgozott, 2009–2014 között pedig európai parlamenti képviselő volt.
  • Az év elején (2024) elhunyt édesapja, Vitézy László Kossuth- és Balázs Béla-díjas filmrendező is jobboldali alkotónak számított, az első Orbán-kormány alatt gyakran forgatott a köztévének.
  • Édesapja első házasságából született lánya, Vitézy Zsófia anyai ágon Orbán Viktor unokatestvére, korábban a Magyar Nemzet rovatvezetője és a Balog Zoltán vezette Emmi sajtófőnöke volt, jelenleg kolumbiai magyar nagykövet.
  • Egyik nagybátyja, Vitézy András volt Antall József miniszterelnök tanácsadója, légiforgalmi miniszteri biztos és a Paksi Atomerőmű Zrt. felügyelőbizottságának tagja, de még az elhíresült sámándob-bizniszbe is beszállt.
  • Másik nagybátyja, Vitézy Tamás jobboldali vállalkozó, aki rendre feltűnt a 100 leggazdagabb magyar listáján, de miután a vádlottak padjára került a Széchenyi Bank egykori vezetői ellen zajló büntetőeljárásban, mára maffiának látja a NER igazságszolgáltatását.

https://pestisracok.hu/vitezy-david-osszevissza-hazudik-ugyes-kommunikator-de-nezzek-a-tekintetet-tarlos-istvan-a-mi-kerdezunkben-video/

2024-04-20

Vitézy Dávid összevissza hazudik, és azt ajánlom mindenkinek, hogy ne csak a szavait figyelje, mert ő egy nagyon ügyes kommunikátor, hanem nézze a tekintetét is – mondta a volt főpolgármester a Mi kérdezünk című műsorunkban.

https://index.hu/video/2016/04/15/tarlos_istvan_budapestinfo_vitezy_david_tutu/

https://index.indavideo.hu/video/Vitezy_Nagyon_komoly_hiba_lenne_visszafordulni

https://telex.hu/belfold/2024/03/19/tarlos-istvan-szentkiralyi-alexandra-vitezy-david-karacsony-gergely-budapest

Tarlós István Vitézyről: Dávidot én nem utáltam, csak különböző okok miatt idegenkedtem tőle

„Nem akarok ennek a kampánynak a főszereplője lenni” – mondta Tarlós István korábbi budapesti főpolgármester a Hír TV-ben, és ezt a kérését minden bizonnyal teljesíteni is fogja a sors, mert ahogy Velkovics Vilmos műsorvezető megjegyezte:

   „Nem is ön a jelölt.”

Tarlóst nyilvánvalóan azért hívták be a stúdióba, hogy a fideszes főpolgármester-jelölt, Szentkirályi Alexandra támogatására biztassa a tévénézőket. Ezt a maga sajátos módján meg is tette, elmondta, hogy „Alexandrát” ő „vitte be először a köztudatba”, hiszen Szentkirályi az ő helyettese volt, minden idők legfiatalabb főpolgármester-helyetteseként.

Tarlós emellett ostorozta Karácsony Gergely főpolgármestert és Vitézy Dávidot, az LMP által támogatott jelöltet is. Előbbi szerinte „fényesen nem vált be” főpolgármesterként, utóbbinak pedig nehéz lesz lemosnia magáról, hogy fideszes. Tarlós szerint a Vitézyt támogató politikai közösségnek azt is nehéz lesz megmagyaráznia, miért áll közelebb Szentkirályi Alexandra a Fideszhez, mint Vitézy Dávid, hiszen Szentkirályi sokáig még párttag sem volt, Vitézy viszont a Fidesz-kormány budapesti fejlesztőcégét vezette, majd az Orbán-kormány államtitkára lett.

https://24.hu/belfold/2024/06/07/tarlos-istvan-szentkiralyi-alexandra-visszalepes-vitezy-david-valasztas-2024/

Tarlós István Szentkirályi Alexandra visszalépéséről: Nincs véleményem

Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója volt Tarlós alatt

Vitézyt Tarlós 2014-es újraválasztása után menesztették a posztjáról, ami az idei főpolgármester-jelölti kampánynak is témája lett. Vitézy azt állította, hogy az orosz metró ügye vezetett a kirúgásához, amit Tarlós cáfolt, mondván, ő is az új szerelvények mellett kardoskodott, és semmilyen bizonyíték nincs arra, hogy külső nyomásra rúgta volna ki Vitézyt.

https://24.hu/belfold/2024/06/06/vitezy-david-budapest-portre-bkk-bfk-veke-tarlos-fopolgarmester-jelolt-valasztas-2024/

Miért ült be a kormányba 2022-ben, a Budapesti Fejlesztési Központ szétverése után?

2006-ban az Indexnek. Ekkor még csak 21 éves volt, de már a BKV felügyelőbizottsági tagjává választották, mint a közlekedésbarátok civil szervezete, a VEKE legismertebb arcát.

Vezette a Közlekedési Múzeumot és a Budapest Fejlesztési Központot (BFK), volt az Orbán-kormány kormánybiztosa és közlekedési államtitkára.

   2021-ben elhunyt édesanyja, Hankiss Ágnes az 1990-es években a Fővárosi Közgyűlés Fidesz-frakciójának tagja volt, majd a párt parlamenti frakciójának dolgozott, 2009–2014 között pedig európai parlamenti képviselő volt.

   Az év elején elhunyt édesapja, Vitézy László Kossuth- és Balázs Béla-díjas filmrendező is jobboldali alkotónak számított, az első Orbán-kormány alatt gyakran forgatott a köztévének.

   Édesapja első házasságából született lánya, Vitézy Zsófia anyai ágon Orbán Viktor unokatestvére, korábban a Magyar Nemzet rovatvezetője és a Balog Zoltán vezette Emmi sajtófőnöke volt, jelenleg kolumbiai magyar nagykövet.

   Egyik nagybátyja, Vitézy András volt Antall József miniszterelnök tanácsadója, légiforgalmi miniszteri biztos és a Paksi Atomerőmű Zrt. felügyelőbizottságának tagja, de még az elhíresült sámándob-bizniszbe is beszállt.

   Másik nagybátyja, Vitézy Tamás jobboldali vállalkozó, aki rendre feltűnt a 100 leggazdagabb magyar listáján, de miután a vádlottak padjára került a Széchenyi Bank egykori vezetői ellen zajló büntetőeljárásban, mára maffiának látja a NER igazságszolgáltatását.

Azt nem mondanám, hogy Vitézy egyértelműen Fidesz-propagandát folytatott, de az tény, hogy fideszes kapcsolatainak teljes elhallgatása mellett, magát független szakértőnek beállítva tette közüggyé, és csinált botrányt a Combino-ügyből

Demszky Gábort ennek és a baloldal az őszödi beszédet követő súlyos népszerűségvesztése ellenére – alig egy százalék különbséggel – újraválasztották főpolgármesternek. Az új ciklusban Vitézy a Fidesz delegáltjaként került be a BKV felügyelőbizottságába, méghozzá Tarlós István javaslatára, aki a fővárosi Fidesz frakcióvezetője volt. 2013-ban Vitézy az Átlátszónak azt nyilatkozta, hogy Tarlóst „a VEKE-s munkám révén ismertem meg, óbudai polgármesterként, nem édesanyám révén.”

https://mandiner.hu/belfold/2024/05/tarlos-istvan-a-mandinernek-nem-ertem-vitezy-david-kommunikaciojat

ott van még az infrastruktúra felújítása is, aminek végül 217 milliárd lett az ára. „Erre a miniszterelnök még az én időmben külön biztosított nyolcvan milliárdot”

A kormány határozata a járműpark felújításáról 2014 augusztusában született meg. „Amikor Vitézy és Ungár azt állítja, a fővárosnak volt más választása, akkor nettó valótlanságot mondanak. Akkor már csak a felújítás volt az egyetlen, egyébként a BKV által is támogatott opció, különben a metró hónapokon belül leállt volna” – hangsúlyozta.

https://pestisracok.hu/vitezy-david-osszevissza-hazudik-ugyes-kommunikator-de-nezzek-a-tekintetet-tarlos-istvan-a-mi-kerdezunkben-video/

Vitézy Dávid összevissza hazudik, ügyes kommunikátor, de nézzék a tekintetét! – Tarlós István a Mi kérdezünkben

2024-04-20

Vitézy Dávid összevissza hazudik, és azt ajánlom mindenkinek, hogy ne csak a szavait figyelje, mert ő egy nagyon ügyes kommunikátor, hanem nézze a tekintetét is – mondta a volt főpolgármester a Mi kérdezünk című műsorunkban. Tarlós István elmondta, hogy ő korábban nem tudta, hogy ki az a Vitézy Dávid, nem is őt akarta a BKK élére, de nem a hármas metró ügye miatt váltak meg tőle. Kiemelte ugyanakkor, hogy furcsának tartja, hogy Szentkirályi Alexandrát piszkálja a kormányközeliségével, amikor húsz évig ő is a Fideszből élt. Beszélgettünk továbbá Budapest zászlajáról is, amit Tarlós tervezett és most Vitézy le akarja cserélni, ami a volt főpolgármester szerint egy kicsinyes bosszú, mert tudja, hogy érzelmi szálak fűzik ahhoz. Szerinte az LMP jelöltje sosem titkolta, hogy a sokszínűség híve, ahogy Demszky is sokszínűségről beszélt. Az ő sokszínűségük a piros sokszínű árnyalata a rózsaszíntől a mélybordóig – jegyezte meg Tarlós.

Vitézy egy területhez ért,

Azt viszont, hogy miért nem Karácsonnyal foglalkozik, érti, hiszen szerinte a főpolgármester a megbukott e-jegyrendszer miatt – amit Vitézy még BKK-vezérként egyedül kötött és hatalmas bukta lett – elővenné. Kiemelte:

   Ott is nagyot hazudott Vitézy, hiszen azt mondta, ha ő marad ott, akkor az már rég kész lenne. Hát a választott bíróság állásfoglalásából nem éppen ez derül ki. Nyilván nem akarja, hogy ezt Karácsony elővegye.

Tarlós István mesélt arról is, hogy 2012-ben Vitézy olyanokat jelentethetett meg egy bizonyos lapban, amit akart. Példaként említette, hogy azt nyilatkozta, hogy Tarlós István kereste meg őt 2006-ban.

   Kereste az ördög a Vitézyt, én azt sem tudtam, hogy a világon van. A családjáról sem hallottam, nemhogy róla

ő eredetileg nem Vitézyt akarta a BKK élére tenni, hiszen akkor jött ki az egyetemről, nem tudott az emberekkel bánni stb. Továbbá Vitézy maga mondta, hogy már 2012-ben tárgyalt az oroszokkal trolitender-ügyben, majd júniusban kiírt erre egy tendert, amivel ellentmond saját magának. Tarlós István pedig a hármas metrón kitört tűzesetek miatt érdeklődött, hogy lehet-e egyáltalán ezeket a szerelvényeket még használni, felújítani, mivel így jelentős összeget tudnak megspórolni, amit Vitézy összemos a klímával.

Az LMP jelöltjének teljesítményét Tarlós szerint szimbolizálja a Közlekedési Múzeum állapota is, amelynek főigazgatója volt Vitézy.

   Aki annyira el van ragadtatva Vitézy Dávid teljesítményétől, az sétáljon ki a Közlekedési Múzeumhoz és nézze meg, hogy ott azóta is mi van. Mondjuk pont semmi

Vitézy sokszínűsége a rózsaszíntől a mélybordóig terjed

Vitézy ugyanakkor amiatt is kritizálta Tarlós Istvánt, hogy 2011-ben készíttetett egy új zászlót Budapestnek, mivel az előző nagyon emlékeztetett a román lobogóra. A főváros zászlója viszont Vitézy szerint nem népszerű, nem tükrözi Budapest sokszínűségét, pedig a közgyűlés akkor megszavazta.

   Vitézy sosem titkolta, hogy a sokszínűség híve, ahogy Demszky is sokszínűségről beszélt. Az ő sokszínűségük a piros sokszínű árnyalata a rózsaszíntől a mélybordóig

Vitézy pedig hobbi szinten ért a közlekedéshez

Vitézy kétségtelenül beleásta magát a közlekedésbe, de alapvetően közgazdász, még csak képviselő sem volt soha. Ráadásul követett el súlyos bakikat például 2011-ben, amikor a Budaörsi úton egyik napról a másikra lezárta az egyik forgalmi sávot és buszsávvá alakíttatta át. Ennek eredményeként az M1–M7 csomópont környékén gyorsan Székesfehérvárig állt a dugó. A Károly körúti forgalmi sávban pedig buszvégállomás volt az idejében.

https://liner.hu/tarlos-istvan-vitezy-david-velemeny-interju/

De azt is megírtuk, hogy Vitézy ismét beszólt Karácsonynak, ezúttal annak kapcsán, hogy az M3-as metró Deák Ferenc téri állomása egy nemzetközi építészeti verseny döntőjébe jutott.

https://liner.hu/vitezy-david-karacsony-gergely-kritika-m3-as-metro/

a BKK-ban 2013-ban indítottuk az M3-felújítás előkészítését, és az M4 állomásait korábban tervező, a posztodban említett építészcsapatok is ekkor kerültek be a munkába – nagyon helyesen.

https://index.hu/belfold/2024/04/06/vitezy-david-tarlos-istvan-metrofelujitas-per/

Tarlós István egykori főpolgármester rágalmazásért akarja feljelenteni az Indexnek adott interjújában a metrófelújítással kapcsolatos kijelentéseiért – írta legutóbbi posztjában Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt.

 

 



TÉMAKÖR: KÖRNYEZETVÉDELEM