Deprecated: Required parameter $langRoot follows optional parameter $assets in /home/xn910000/felelet.hu/plugins/system/cwtrafficcount/cwtrafficcount.php on line 489

Deprecated: Required parameter $limit follows optional parameter $stripHtml in /home/xn910000/felelet.hu/plugins/system/cwgears/helpers/tools.php on line 38

Deprecated: Required parameter $langRoot follows optional parameter $assets in /home/xn910000/felelet.hu/plugins/system/cwtrafficclean/cwtrafficclean.php on line 448

Deprecated: Required parameter $langRoot follows optional parameter $assets in /home/xn910000/felelet.hu/plugins/system/cwtrafficonline/cwtrafficonline.php on line 330

Deprecated: Required parameter $langRoot follows optional parameter $assets in /home/xn910000/felelet.hu/administrator/components/com_coalawebtraffic/helpers/coalawebtraffic.php on line 245
FELELET - A Mandiner hetilap VI évf. 21. számából - vasút (2024. 09. 23.)
user_mobilelogo

 

A Mandiner hetilap VI évf. 21. számából - vasút (2024. 09. 23.)

 

https://mandiner.hu/belfold/2024/08/surgos-reform-elott-a-magyar-vasut

sajtószemle (hazugságok mellett lavírozó cikk hazug buta országvezetésről)

Lázár János a főszereplő.

Akcióterve van.

Mint a nagyáruházak akciói – de azok is mindig hazugak.

„a kormány vasútépítésbe kezd”

Ahelyett, hogy 14 és előtte 4 évig legalább a karbantartást megcsinálta volna. Vagy a 2010-es ígéretét betartotta volna az előtte a „nyolc évben” bezárt vonalak újranyitásáról.

„egymilliárd euró hitel 30 évre”

Kádár ennyi hitellel buktatta meg az országunkat. A fidesz már kb 100 milliárdnál tart.

„új applikáció”-val növelik az utasok kényelmét

Azaz a mostanáig elkészített program pocsék, biztos haverok csinálták tízszeres áron, a legolcsóbb szakemberekkel.

Ezzel kapcsolatban: Amit én szeretnék, hogy légkondi nélküli, azaz egészséges és komfortos vonaton lehessen utazni. Aki a 15 fokban, ventillátorhuzatban, fertőzésben akar beteg lenni, fizessen többletdíjat külön légkondis kocsikban. És a légkondimentes egészséges levegő legyen alapjog buszon, iskolába, munkahelyen, bevásárló helyen, sportközpontban is.

Még a cikkből:

A fiatal munkavállalók ragaszkodnak a júliusban eltörölt otthoni munkavégzéshez. (Felelet: ami mellesleg a budapesti közlekedés tehermentesítése is. De a kormány dugókat akar.)

A legfontosabb aktuális:

Az új bérletekkel megugrott az utaslétszám. (60%-kal)

Tehát a teljesen buta kormány, miután 14 évig teljesen lezüllesztette a MÁV-ot, hirtelen ráküldött másfészer annyi utast. Ezt neveznék a Rákosi rendszerben valódi szabotázsnak. Ennyire buta nem lehet a fidesz, ez szándékos. De mire jó?

2000 milliárd forint jutna az ágazat rendbetételére. Eddig akkor „azelmúlt14évben” mit csináltak?

Végső érdekesség (szintén a Rákosi és a Kádár kor szavakkal való hazugságára emlékeztet):

Mostantól a vasútvonalak bezárása helyett a kormány a jobban hangzó „módváltás” szót alkalmazza.

Más:

Még a klímáról. Ma hallottam (Gulyás kormánytag csepülte a franciákat) hogy a párizsi olimpián környezetvédelmi okból nem volt klíma a sportolók lakásán. Jaj de szörnyű. Szerintem meg (bár éppen más okból) rendkívül jó, legalább megúszták a fertőzéseket.

A Mandiner vezércikkében is említik, hogy a németeknél az intenzív osztályok (nem a műtők!) harmada klimatizálatlan. Ez a valóságban azzal függ össze, hogy egy jó vastagfalú alacsony téglaépület nagyfás parkban nem melegszik fel. Míg a súlyos betegekre hideg (és sokszor fertőzött) levegőt huzatszerűen öntő berendezések ölnek.

Nálunk magas üvegfalú épületek készülnek a parkok megsemmisítésével.

Más.

Az újság trágár is, legalábbis nyomdához méltatlan. A vezércikkben egy jelző a „mindenrossz” helyett egy leírhatatlan szót használ kétszer is (Kohán Mátyás az író). Szegények ettől gondolják magukat korszerű, jó írónak, akire a hatalomnak szüksége van és megfizeti.

Az Országgyűlésben is a 90-es években voltak utoljára beszélni tudó, szónokolni tudó, emberhez méltó emberek. Most maradt a tömegek becsapásának tudománya ahhoz méltó beszédekkel.

 

 

 



TÉMAKÖR: KÖRNYEZETVÉDELEM